Hluhluwe, Zuid Afrika, 10 nov. 2019

11 november 2019 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vandaag in stromende regen vertrokken uit St Lucia op weg naar het onbekende binnenland. Omdat wij niet weten wat wij daar verwachten kunnen, willen wij voor de zekerheid een paar flessen wijn meenemen. Helaas..., op zondag mag er geen alcohol in de supermarkt worden verkocht, de afdeling alcoholica zit hermetisch op slot. Jammer dan.

Vervolgens moet ik een keuze maken uit de route naar Hluhluwe die ik op de verkeersborden zie, en de route die de navigatie Garmin mij voorschrijft. Ik besluit de verkeersborden te volgen, totdat die plotseling geen Hluhluwe meer laten zien en niemand mij kan vertellen waar wij naar toe moeten. Dus toch maar 50 km terug rijden tot het punt waar de Garmin mij naar links verwees en ik de borden rechtdoor volgde.

Wij belanden uiteindelijk ver in een wildpark, de weg is al kilometers lang onverhard en de eerste “wilde” dieren (olifant, giraffen) hebben zich al aan ons voorgesteld. Het Falaza Game Park, onze bestemming voor de komende twee dagen, bevat een luxe logde met een aantal grote woontenten. Wij krijgen nummer 3, inclusief een speciale attractie die bestaat uit een douche in de open lucht. Voor ons niet zo apart, want de afgelopen dagen hoefden wij maar de deur uit te lopen en wij hadden geheel gratis een douche in open lucht.

Ons nieuwe onderkomen ziet er prachtig uit. Receptie, bar, restaurant, allemaal stijlvol onder wijdse rieten daken. De huisjes (tenten dus) wijd verspreid tussen de bomen, met centraal een groot grasveld waar dieren uit het park grazen. Iets verder een drinkplaats die vanavond wel verlicht zal zijn. Het was er de hele week perfect weer, werd aan de receptie verteld. WAS, want de eerste druppel vallen al. En als wij in de namiddag in een grote jeep de eerste game-drive maken barst het onweer los.

Toch twee uur door het park gereden, op zoek naar wild. Hert-achtingen in overvloed, ook buffels en een wildebeast, maar de kers op de taart was toch de ontmoeting met twee reusachtige neushoorns die wij tot op 5 meter konden naderen. Het echte avontuur kan beginnen.

DE verrassing van de dag volgde later. Toen wij om even na zeven naar het restaurant vertrokken, bleek dat voor onze tent een geheimzinnig donker meisje zat te wachten. Wij mochten de tent niet afsluiten want ze moest nog even naar binnen, een geheimpje....

Toen wij na twee uurtjes onder een aan ons verstrekte paraplu weer bij de tent aankwamen bleek het bed opgesierd met bloemen en stond op een tafeltje een koeler met een fles heerlijke bubbel-rosé. Op het bed de tekst “I love you”. Wie moeten wij verdenken?

Met hulp van de bubbels gaan wij zo meteen lekker slapen, genietend van de kletterende druppels op het tentzeil (zalig geluid) en de lichtflitsen en donders die het gekletter begeleiden. Herinneringen aan vroeger, slapen in een veilig tentje terwijl het buiten te keer gaat. Heerlijk.

Tot spoedig,

Mieke en Dries.

1. Els Tans:
    11 november 2019
    Mooie reis nog en veel plezier .