St Lucia, Zuid-Afrika

9 november 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag hebben wij talloze hippos gezien, nijlpaarden dus. En ik moet zeggen, ik voel mij steeds meer op hen lijken. Mijn “vrienden” denken nu meteen aan de omvang, maar ik heb het over de leefomgeving; constant in de nattigheid. Want weer is het een regendag vandaag, geen streepje zon gezien. Wij gaan echter niet klagen, het was een geweldige dag vol unieke belevenissen. Ten eerste ging de boottocht over het St. Lucia Lake ondanks het slechte weer toch door. Het op het eerste gezicht gammele schuitje met een twaalftal plastic tuinstoelen via touwen aan de bodem geketend had gelukkig een dakzeil, dus konden wij redelijk droog  met de perfecte gids/stuurman Siyabonga kennis maken met hippos, krokodillen, leguanen, de visarend en, wat op mij het meeste indruk maakte, de wevertjes. Knalgele vogeltjes die op zeer intelligente wijze ronde nestjes bouwen die aan rietstengels boven het water hangen. Jammer dat de fotografie via de telefoon tekort schiet om dit vast te leggen. De foto’s die ik met mijn Sony camera maak kan ik van hieruit niet in deze reislogger plaatsen. En dat gemis geldt voor veel meer fotogenieke situaties.

Zoals wij die in de middaguren beleefden, als wij met onze stoere Nissan X-Trail het Westland Park iSimangaliso bezoeken. Aanvankelijk valt de rit tegen, omdat je na elke bocht wel een olifant of giraffe verwacht. Na een tijdje leer je genieten van het landschap met af en toe de confrontatie met dieren die je op de Brunssumerheide echt niet tegen komt. Wij zagen buffels, impala.s, zebra’s, wrattenzwijnen, herten van groot tot zeer klein, talloze apen en dieren waarvan ik de naam nog moet opzoeken. En in alle gevallen van zeer dichtbij.

Vanaf morgen zal dat anders zijn. Dan zijn de echte safari’s aan de beurt met andere dieren en, hopelijk, ander weer..

Tot spoedig,

Mieke en Dries

1. Sanne:
    9 november 2019
    WAuw!!!!
  2. Lone Linssen:
    10 november 2019
    Wat leuk! Ben heel benieuwd naar de foto’s als jullie thuiskomen. 😘